Frankrike

Så, Frankrike alltså:

Den 30:e December åkte jag till Frankrike och världens bästa pojkvän för att hälsa på honom och hans familj och hans vänner. Jag landade i Strasbourg på kvällen den 30:e och Jeremy hämtade upp mig på flygplatsen. Vi åkte direkt till Maribelle där vi skulle åka skidor över nyår, hans kompis har en lägenhet i Alperna. Resan dit gick bra och det var roligt att träffa hans kompisar även om INGEN pratade Engelska så blev det lite bättre på kvällen då alla var lite mer varma i blodet och vågade släppa loss lite mer. Nyår firade vi med att äta mat i lägenheten och sedan gå ner i byn och kolla på fyrverkerierna och ha skoj.

Den 1:a Januar åkte vi tillbaka till Obernai där hans mamma och pappa bor. Vi bodde hemma hos hans pappa. Att träffa föräldrarna var inte så farligt som jag trodde, eftersom jag inte pratar Franska och de inte pratar Engelska så behövde jag ju bara sitta där och se söt ut, ingen press! :-P

Summa kardemumma, jag är glad att jag åkte, jättemysigt att få träffa hans familj!

Här kommer lite bilder:

Lite kärlek i backen :-)

Ett par av oss påväg ner till byn, hälften var redan nere

Jag och Jeremy uppe vid klostret i Strasbourg (NINNI: denna väskan fick jag av Jeremy i julklapp!)

Äkta fransk creme brulee

Nu ska jag iväg och fixa ny mobil!

Puss och kram ses på stan
//Liz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0