Intressant orientation

Orientation avklarad check. Intressant var den men anske inte riktigt i den bemärkelsen jag hade hoppats på, eller jo den var rätt intressant i alla aspekter.

Började med en man som föreläste om vad CoB (College of Business) innebar. Han avslutade var mening med ett nasalt "okaaay" och givetvis störde det mig något fruktansvärt så jag kunde inte riktigt koncentrera mig på vad han egentligen pratade om... fram tills det jag upptäckte att killen som satt snett framför mig hade tre tumma, två på en hand och en på den andra och då kunde jag såklart inte koncentrera mig på något annat än det (hmm...jag har nog varit borta från skolan lite länge och fått en lätt släng av add). När vi fick tio minuters paus från föreläsandet så vände sig en kille om och pratade med mig, och OJ vad han pratade det gick så snabbt och jag som ändå anser mig ha en hyfsad engelska förstod inte ett ord!! Jaja, sen var det dags för frågor, en person fick ordet, denna personen som jag var övertygad om att det var en tjej började prata med världens basröst... det var alltså ingen tjej. Som det kan gå när inte haspen är på.

Nu är jag iallafall oficiellt en elev i CoB :-). Fick också reda på att jag har möjligheten att ha ett såkallat "double major" ifall jag lyckas hitta en "faculity member" som kan konfirmera att jag kan läsa, förstå och prata svenska. Om jag lyckas med detta kommer alla de timmarna som jag egentligen måste läsa språk gå över till att bli eget val, sammanlagt kommerjag då ha 32 timmar där jag kan läsa eget val, business marketing är 28 timmar vilket innebär att jag skulle kunna ha "double major" inom international business marketing, får nog ta mig en ordentlig funderare på det här, skulle ju kunna vara intressant...

För er som är intresserade så är det här jag kommer tillbringa den mest skoltiden de kommande tre åren:


Carl H Linder center, ca 5 min gångväg från mitt hus :-)

Nu ska jag snart sticka iväg och träna, måste träna själv eftersom jag missade trningen pga av orintationen

Peace
//Liz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0