The roof, the roof, the roof is on fire

Fy för vilken kväll/natt det var igår.
Jag ch Jeremy var på bio och såg "Taken" (sjukt bra film men läskig, kan fortfarande inte släppa den, men den är starkt rekomenderad!!). När vi åkte tillbaka för att Jeremy skulle släppa mig vid dormen såg vi att alla stod utanför. Steph kom fram till oss och berättade att det brann så vi fick inte komma in. Vi väntade i ca 20 minuter och fick sedan klartecken att vi fick gå in igen, så jag och Steph gick upp till oss. 15 minuter senare gick brandlarmet igen så vi klädde på oss alla varma kläder vi hade för det var svinkallt ute. Denna gången sa brandmännen att det var nog bäst om vi hittade ett annat ställe att sova (Klockan var halv ett på natten) för det kunde ta ett tag. Så jag Steph och en annan tjej i laget ringde Jeremy som kom och hämtade oss så vi kunde sova där, så det var pyamasparty igår, idag är jag sjukt trött dock.


Bästa rumskompisarna, jag och Steph.

Igår var jag hos doktorn för att kolla upp min arm. Herregud vad jag inte tycker om den doktorn. Jag var där 6.30 på morgonen, trött som ett ösregn. Han frågar mig "hur känns det?" och jag svarar "det gör inte ont att streamlina längre men jag känner mig fortfarande stram i armen". Han känner och klämmer lite på armen och säger "Jag tror inte att vi kan göra något mer, det verkar bli bättre, se till att stretcha men vi kommer nog aldrig få reda på vad det var". URSÄKTA VAD?! Här har jag gått upp i ottan för min arm som har varit obruklig i tre veckor och du säger att vi kommer aldrig få reda på vad det är... inkompetenta doktor (Matte bli inte så!). Men men, nu är jag iallafall friskförklarad tydligen...

Jag har fortfarande inte börjat träna ännu, har ännu en veckas uppehåll, rätt skönt faktiskt. Igår var jag ute och sprang, det var ju ingen lek i parken om man säger så. Det är så mycket backar här runt campus, ena hållet är skönt för då är det ju nedförsbacke men alla vet ju vad som väntar efter en nedförsbacke... Just det, en uppförsbacke, och detta är en uppförsbacke som heter duga, jag var ju lagom matt i låren efter den.

Men men, tre veckor kvar till springbreak, woop woop!!

Åh just det, jag måste visa min favoritbild från denna helgen:

Stephen, Kuba jag och Anna (anna är den svenska tjejen i golflaget här på skolan) Alla (nästan) utlänningarna samlade, vad hade UC varit utan oss :-P.

Nä det var allt jag hade idag...
Skriv gärna och berätta vad som händer där hemma, som sagt gör kommentarer mig väldigt glad, ALLA kommentarer :-)

Kommentarer
Postat av: K

ett jädra strul det där med din arm, tråkigt, kul att höra att du känner den blivit bättre. lite ljus i mörkret liksom :)



duu, jag har ett litet videoklipp till dig och dig only (från mig och chattis) hoho. you'll see. skickar det på msn nån trevlig dag. PUSS

2009-03-03 @ 18:40:31
URL: http://katarinaaaa.blogg.se/
Postat av: K

kan skicka på msn om du kommer in :P

2009-03-05 @ 17:35:37
URL: http://katarinaaaa.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh, en gång va ja hos en doktor som började söka på Internet om min "åkomma", och rådde mig att göra detsamma när ja kom hem. Snacka om kompetent...

Hoppas din arm blir bättre i alla fall!

Kram!

2009-03-05 @ 20:11:01
URL: http://meissners.bloggsida.se
Postat av: Matilda

I promise I'll try. =) Men det är fortfarande ungefär ett årtioende och hundra tentor kvar tills dess. But i'll keep it in mind. Nu har jag snarar extremt mkt empati för alla läkare osm gör fel eller inte kan lösa något.. fatta så mkt det är man måste kunna??? Helt galet. Ja tentapluggar för tillfället o det känns som att man blir dummare o dummare för varje mening man läser. Men det är chill, bara 6 år o 100 tentor kvar. "lär er tycka om tentorna, ni har många och ofta" fick vi höra när vi började... 2,5 veckor kvar sen kommer sara malin o denice o hälsar på (samma dag som ja skriver tentan) o festar ett par dagar sen åker jag hem på påsklovet 2 veckor! ska bli sååå skönt. Längtar faktistk hem för första gången.. Men annars älskar jag livet här. Fast jag saknar dig enormt my love. fortsätt slriva så fortsätter jag läsa. =) puuuuuuuusss love u lots

2009-03-12 @ 19:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0