Uppdatering deluxe

En ny dag, nya saker, nya ord!!

Idag var jag nära breaking point på träningen, Monty vår tränare berättade om serien vi skulle simma och jag förstod INGENTING!! Så tillslut slutade jag lyssna och frågade istället efteråt vad det var vi skulle göra, då var jag nära till tårar, jag vet töntigt men det är verkligen sjukt frustrerande när man måste fråga folk om saker hela tiden för att jag inte förstod. Det slutade med att jag och Monty hade en 40-minuters diskussion om simning och college och kulturkrockar mellan Sveriga och USA, det kändes jättebra faktiskt, jag gillar Monty skarpt han har väldigt lik mentalitet som tränarna där hemma. Visst jag missade en hel dag träning idag men det var viktigare att ha det snacket kände jag.

På lördag har vi invigning för alla freshman, vi ska dansa en dans som vi ska komma på i laget, jag är i lag med Amy, Renee och Joanne, sköna tjejer, och så ska vi komma på en egen hejaramsa... Sjukt nervös för detta... vi ska dansa till Paperplanes med M.I.A

Killarna ska ska käka massa hamburgare och göra ett speedo-race över campus samtidigt som de ska skrika cincinnati-fight-song, det däremot kommer bli sjuuuukt roligt att kolla på!

Skolan går bra, läser People and the environment (typ som miljökunskap som jag redan läst), psychology 102 (ungefär samma som jag redan läst) Math, algebra (typ samma som jag redan läst)  och critical thinking (har jag INTE läst innan men kan bli ganska roligt). Jag är fortfarande lite nervös för språket men jag har snackat med alla lärarna så de vet att jag är svensk, hoppas att det gör det lite enklare, alla sa att de inte dömmer uppsatser efter språket tan efter innehållet så det är ju bra!

Nu har vi börjat med två träningar om dagen så jag hr träning kl 6 imorgonbitti. Imorgon har vi vår först styreträning, tydligen måste vi ha UC-kläder där för annars kommer man inte in så jag antar att vi får vår första load av kläder imorgon, även skor för vi måste ha Adidas skor, jag har visserligen precis köpt ett par men det skadar ju inte med fler!
OO, btw så ska vi kanske få LZR inför vår conference, yeeeeey, vi beställde dem igår, sånt gör mig överlycklig haha material girl japp!

Annars är det inget nytt under stjärnorna, jag gillar era kommentarer fortsätt med dom!

Hau det
//Liz
 
Bilduppladningen funkar inte men campus-bilder kommer så fort det funkar

Kommentarer
Postat av: mamma

Tjenare stumpan! Bra att du fick ditt snack med Monty. Det är nog oundvilkigt att det förr eller senare kommer till den punkten att man, som utländsk nykomling, blir mer eller mindre tokig på siutationen. Men om man är lite kommunikativ (som du är)så löser det sig oftast!

Vad är OO, btw, LZR?? Snälla berätta för den oinsatta...

Kul att det känns så bra i skolan!

Puss från mig.

2008-09-26 @ 10:51:27
Postat av: K

ska ni få varsin LZR racer? asså baddräkten? naj va fett :P

2008-09-26 @ 14:43:38
URL: http://katarinaaaa.blogg.se/
Postat av: Mig! :)

ska du få LZR, det e ju skitcoolt!!! e faktiskt aningen avundsjuk ;) trevligt att du gillar mina kommentarer förresten. du måste ju berätta vad det var för modell på LZR du har beställt ;)

2008-09-26 @ 14:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0