"I can tell you're not a very good kicker"

Looong day today, herregud, jag är helt utpumpad.

Blev precis fullsändigt överraskad när jag hade råkat somna mitt i bokläsadet av att min roomie kom in i rummet med sin pappa, antar att jag gjorde ett grymt first impression där....kanske inte, äh d var nog lugnt. Hennes sida är heeeelt rosa, men det är typ min också så vi har ett alldeles rosa rum, gulligt och tjejigt.

Idag har jag registrerat mig för klasser, tar 13 credits denna terminen, 12 är fulltid.

Har inte hunnit träna något idag. Träningarna har varit roliga, jag vet inte om jag har skrivit detta innan men hittils har jg fått simma på rejection lane eftersom jag inte hade gjort min physical men den är gjord nu så nu får jag simma med laget med början imorgonbitti.

Monty min tränare verkar bra, han snackar ganska mycket, jag har mött min överman:P. 
På första träningen sa han till mig efter jag hade simmat 500 meter sammansatt "Liz, I can tell you're not a very good kicker, that'll be something we have to work on"... vad ska man säga, han är sharp!
Vi får inte göra voltvändingar utan måste göra som dom kallar det här "open turns" eller som vi säger kovändingar, detta för att träna magmusklerna. Dessutom MÅSTE vi kicka 15 meter under vattnet efter varje vänding, MÅSTE, ingen ifrågasätter det så det är bara att göra det! Monty snackar mycket men han är väldigt respektingivande alla lyssnar på  honom och tar verkligen in vad han säger, det verkar som det iallafall. Dessutom ska alla köra med "6-beat kick" även distansarna, jag frågade monty om det men han sa att jag inte skulle vara så rädd för förändringar.

Iförrgår, min först träning simmade vi en lagom krånglig serie:

25 kick
25 kick-25 br
25kick-50 br
25 kick-50 br- 25 ry
25 kick-50 br-50 ry
25 kick-50 br-75 ry
25 kick-50 br-75 ry-25 fr
25 kick-50 br-75 ry-50fr
25 kick-50 br-75 ry-75 fr
25 kick-50 br-75 ry100 fr
50br-75ry-100fr
25br-75-100fr
75ry-100fr
50ry-100fr
25ry-100fr
100fr
75fr
50fr
25fr

Voila, som tur var stod det på tavan men när man väl förstod den röda tråden var det inte så svårt. 

Just nu äter jag creamy tomato soup muuuummsssigt.

Ska återgå till den fullhjärtat nu.

Ha det så bra.

over and out

Kommentarer
Postat av: Mig! :)

15 m i varje vändning!!!:O då måste man ju vara lika grym som jag var sista vändningen på 400 medley, 12 m ;)

2008-09-19 @ 14:46:42
Postat av: K

haha tack! :) njä, jag tror det var precis innan men jag kommer. ihåg att vi hade tjoat och tjimat runt i simhallen före fotot för alla var så uppspelta. haha.



15 m kick, inte nådigt! heja på. (btw. om han påpekar att din benspark är kass.. då skulle han dö om han såg min?) :P

2008-09-20 @ 11:27:31
URL: http://katarinaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0