Little miss sunshine

Vissa dagar är bättre än andra, idag är en sådan dag som är lite sämre än dom andra dagarna. Jag har gått runt och haft lite små-ont i magen sedan jag kom hit men tänkt att det nog blir bättre så fort jag vänjer mig vid att bakteriekulturen här är lite annorlunda än hemma. Men igår när jag satt i min critical thinking-klass efter träningen på kvällen fick jag så himla ont i magen så jag ville sjukna genom jorden.
Kom hem och käkade lite soppa och gick och lade mig vid 9-tiden och tänkte att det är nog bättre imorronbitti när jag vaknar. Visst var det bättre när jag vaknade men inte alls bra ändå :-(. Det blir ingen träning för mig idag iallafall, skulle simma imorse och nu på eftermiddagen har jag möte med en academic advisor för att försöka bestämma mig för ett major.

Nog med klagande. Igår simmade vi ett roligt sprint-pass. Ja det var iallafall väldigt roligt när vi var klara med det. Vi (sprintgruppen) delade upp oss i par med npgon som var ungefär lika bra, jag var med Amy (min rumskompis). Varje par hade en medicin-boll. Serien gick enligt följande: Både person A och B startade från mitten av bassängen, person A skulle göra vertikala kickar med medicinbollen över huvudet (ej bröstsim, endst fjäril eller frisim) medans person B skulle sprinta in till väggen, göra en vänding och sprinta tillbaka, när person B kom tillbaka skulle denne ta medicinbollen från person A, bollen fick INTE nudda vattnet under hela serien som var 10*25 var, alltså 10*25 sprint och 10*medicinboll.
Efter den fina serien så skulle vi simma 10*25 MAX med fallskärm. Allt detta (serien innan och denna) skulle göras två varv. Det låter nog inte lika jobbigt som det var men jag kan försäkra er om att det lätt kvalificerar sig in på min topp 2 lista över jobbigaste passen någonsin!
När man dessutom har en gormande Monty som skriker "Liz om bollen nuddar vattnet en gång till får du börja om från början" och jag svarar "jag klarar inte detta mer" och får tillbaka ett gapskratt från både Monty och Mike blir man ju lagom glad... Men men det var nog inte sista gången vi gjorde det!

Imorgon har jag prov i people and the environment woho...not, Dags att sista-minuten plugga inför det nu!

Adios amigos (åh just det, när ni kommenterar, skriv era riktiga namn över, det är lite svårt att lista ut vem ni är annars)

Jag saknar dig!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hoppas att du just nu mår lite bättre i din magge. Jag lovar att det fixar sig och kom ihåg att jag talar alltid sanning. Älskar DIG!!

2008-10-15 @ 14:09:42
Postat av: Sofie

Det låter sjuuukligt jobbigt om jag får säga va jag tycker!!! du kommer vara så vältränad när du kommer hem att det är helt galet!!!!

saknar dig med (shiiit va het bild asså ;)<3)

2008-10-15 @ 22:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0